Obrazložitve žirij: prejemniki priznanj za najboljše literarno delo (angleški jezik)
Preberite si obrazložitve žirije za literarna dela napisana v angleškem jeziku.
PREJEMNIKI PRIZNANJ ZA NAJBOLJŠE LITERARNO DELO (III. TRIADA)
- Ema Jesenko: Her Real Drawings
Prvoosebna pripovedovalka te domiselne zgodbe nas popelje v sanjski svet, kjer vse, kar nariše, postane resnično – vključno s prijateljem, ki si ga zamisli na papirju. Lik glavne junakinje je živ in prepričljiv; besedilo je kljub nekaterim jezikovnim šibkostim tekoče, zgodbeni lok pa skrbno izpeljan. Prebujenje v svetu, iz katerega je junakinja zatekla v sanje, subtilno nakazuje vero v preporod in boljši jutri.
- Laura Krstić: A Little Bird Reminded Me
Kratka in le na videz preprosta pripoved je zasnovana vešče. Avtorica zgodbo zgradi na asociativnem drobcu, skozi katerega pripovedovalec bralce popelje v svojo preteklost. Besedilo je vsebinsko učinkovito in jezikovno skladno, umirjen pripovedni ritem pa rahločutno pripelje zgodbo o iskanju izgubljene dvojčice do srečnega konca.
- Ana Vrca: The Text Matters
Avtorica jezikovno suvereno in slogovno spretno izpiše napeto zgodbo, ki se dogaja v knjižnici. Z nemalo humorja predstavi glavnega junaka, dislektičnega dijaka/študenta, ki zvečer ostane ujet med knjigami, in na izviren način vplete iztočnico natečaja kot poezijo v najbolj zaželeni knjigi noči. Dialogi so prepričljivi, besedišče kompleksno, uporaba frazeoloških elementov zrela, pripovedni lok pa se izteče v prijetno – in zabavno – presenetljiv zaključni del.
PREJEMNIKI PRIZNANJ ZA NAJBOLJŠE LITERARNO DELO (SREDNJA ŠOLA, A KATEGORIJA)
- Tina Kosovel: A Second of Forever
Izvrstna zamisel in odlično izpeljana pripoved. Prepričljivo izrisan lik glavne junakinje, čistilke Aline, je prva odlika zgodbe, a nikakor edina. Vdušje učinkovito gradijo preproste povedi, ki se premišljeno nalagajo druga na drugo, in zavestno nekompliciran jezik. Avtorici pripoved niti za hip ne spolzi iz rok; v dobro nadzorovanem tempu prebrisano zapelje bralce v sum, da bo zgodba zavila v parafrazo pravljice o Sinjebradcu, nato pa jo nepričakovano zasuka v presenetljivo in pretresljivo razkritje z močno empatično noto.
- Ema Šinigoj: Grandma's Hands
Spomin na babičine roke, zaznamovane z leti, je izhodiščna točka za občuteno, toplo pripoved o življenju, odločitvah, ki jih sprejemamo – oziroma smo jih prisiljeni sprejeti – ter dediščino, ki ostaja za nami. Avtorica nas v širokem zamahu popelje skozi desetletja preteklosti v sedanjost, ki jo zaznamujeta sprijaznjenost s krogom življenja ter globoka hvaležnost. Zgodba je tekoča, slog mehak in rahločuten, premišljena dramaturgija pa poskrbi za gladko bralsko izkušnjo.
- Ela Velepec: A Girl with a Mason Jar
Hudomušna pripoved o zgodbah, ki so ušle iz knjige, ter dekletu, ki jih je lovilo (v marmeladni kozarec!) in kot zadnjo ujelo samo sebe, se uspešno zanaša na hiter ritem ter skoraj filmično kadriranje. Dodatno jo začinijo iskrive, duhovite domislice, s katerimi je obilno posejana. Kljub občasni jezikovni okornosti teče pripoved živo, prepričljivo in brezšivno vse do konca. Sveže, živahno in zabavno branje.
- Tadeja Rems: To Dare to Dream
Avtorica je izbrano obliko "zgodbe v zgodbi" dobro izkoristila. V zanesljivem tempu ter z odličnim občutkom za atmosfero na inovativen način obdela dve univerzalni temi: samosvoja protagonistka se najprej upre tradicionalni vlogi deklet ter takoj zatem sklene pogodbo s hudičem. Da na svoji poti za nekaj časa postane čistilka, je duhovit poklon enakosti, avtorici pa omogoči dobro vnovčiti iztočnico natečaja. Jezik pripovedi je zanesljiv, zgradba trdna.
Komisija izreka posebno priznanje avtorici, ki se je na natečaj prijavila samostojno.
PREJEMNIKI PRIZNANJ ZA NAJBOLJŠE LITERARNO DELO (SREDNJA ŠOLA, B KATEGORIJA)
- Ema Škerl: Red Moon
Zgodba o skrivnostnem glasbeniku v prav tako skrivnostni graščini, daleč (a ne predaleč) od vasice sredi podeželja, v nedoločljivem času, se v veliki meri zanaša na obrazce t. i. "fan-fictiona", kar pa avtorica odlično izkoristi v svoj prid. Melanholična atmosfera in lirična prvoosebna pripoved, združeni v prepričljivi jezikovni podobi, pričarata hipnotično povest, ki doseže vrhunec s pogromom vaščanom nad tistim, česar ne razumejo. Odlično ubesedno, dobro strukturirano in srhljivo aktualno.
- Lara Abrahamsberg Bolta: Kitty
Brezkompromisna pisava, dinamično dogajanje, jasno vzpostavljene relacije med liki in čista pripovedna linija so odlike te žanrske miniaturke. Avtorica dosledno upošteva zahteve izbranega žanra; jezikovno zavedno ter oblikovno spretno zapelje zgodbeni lok v hitro tekoči akciji skozi oči prvoosebne glavne junakinje. Na videz trivialno formo ob tem obogati z močnim sporočilom o pripadnosti.
- Anya Jovan: Withered Away
Spretno povedana zgodba se naslanja na tradicijo britanske krimnalke. Avtorica je predpisano kratko formo učinkovito podredila izbranemu žanru in nam ponudila kratko, dobro izpisano pripoved prvoosebne glavne junakinje, ki v jezikovno stabilni pisavi pripelje do sicer pričakovanega, vendar dobro domišljenega konca. Kratko in preprosto, vendar učinkovito.