Delavnice na 13. Hokus Pokusu
V času festivala se bodo zvrstile različne dopoldanske interaktivne delavnice za osnovnošolce, skozi katere se bodo predstavili strokovnjaki, univerze, inštituti, društva, interdisciplinarni umetniki.
foto: Center arhitekture Slovenije
NINA KOŽELJ: Elektronske slike
Elektrika je ena od štirih osnovnih sil v naravi. Delce, iz katerih je sestavljena, pa imenujemo električni tok. Ti delci se gibajo po električnih prevodnikih – daljnovodi, žice, včasih celo po praznem prostoru. Da električni tok doseže naše domove, so po celem svetu postavljeni električni drogovi, ki so že tako vključeni v naše okolje, da jih ne opazimo več. Kaj pa, če obstaja takšna barva, ki tako, kot daljnovodi, prevaja elektriko? Bi z njo lahko narisali risbo, vključili majhne žarnice in baterijo, sklenili električni krog ter tako dobili elektronsko sliko? Na delavnici bomo spoznali osnove električnega kroga, nato pa sami zmešali barvo, ki prevaja elektriko, narisali risbo, vanjo vstavili elektronsko vezje in baterijo ter jo tako oživeli.
CENTER ARHITEKTURE SLOVENIJE: Rdeča nit hiše
Vsaka hiša ima svojo zgodbo, nekatere hiše so stare in dišeče, druge so velike in svetle, spet druge pa visoke in barvite. Vsaka hiša ima zunanjost (fasado, streho, balkone...) in notranjost (sobe in hodniki). Hiše sestavljajo različni materiali različnih barv in tekstur. Hišo lahko narišemo od spredaj, od zadaj, od strani ali od zgoraj, pa tudi v prečnem, vzdolžnem ali tlorisnem prerezu. Na delavnici bomo na lesene deščice narisali hišo ali stanovanje, lahko domače, lahko pa čisto domišljijsko. Narisali bomo tloris, fasado, prerez cele hiše ali pa najljubše sobe. Risbo bomo okrasili s kolažem, potem pa kompozicijo dopolnili z žebljički in nitkami raznih barv. Na koncu bomo sestavili mesto različnih hiš!
DRUŠTVO SLON: Namišljeni laboratorij
Na festivalu Hokus pokus se bomo prelevili v nore znanstvenike in ustvarili svoj super laboratorij kjer bomo ustvarjali čudežne eksperimente. Tukaj ne bodo veljali kemijski niti fizikalni zakoni. Pravila bomo določili sami. Vabljeni na delavnico animiranega filma z Društvom Slon, kje bomo animirali različne znanstvene eksperimente. Združili bomo raznovrstne tehnike in materiale in oživeli svoj namišljeni laboratorij.
MAO: Urbano - ubrano
Vsaka stavba ima svoj prostor, je prilagojena okolju in se tudi spreminja skozi čas. Mestni arhitekti in urbanisti so se skozi različna obdobja trudili oblikovati prebivalcem prijazno mesto. Trudijo se, da bi bilo znotraj mestnega vrveža čim več varnih sprehajalnih poti, spreminjajo vsebine stavb, medtem ko poskušajo prisluhniti tamkajšnjim stanovalcem. Izboljšujejo promet, oblikujejo kolesarske poti, urejajo mestne parke in skrbijo za obnovo historičnih stavb. Izdelali bomo maketo mesta in spoznali osnove urbanizma. Skozi piktograme bomo brali mesto in razpravljali, kaj vse mesto potrebuje in kaj morda manjka? Kakšno je mesto in kakšna je njihova soseska?
LEONORA JAKOVLJEVIĆ : En, dva, tri, brez smeti, pokrivalo ali stavba se naredi!
1. dimenzija: črta / 2. dimenzija: površina/ 3. dimenzija: prostor/4. dimenzija: čas
5. dimenzija: pomen ali vsebina.
Glasbeniki pravijo, da tišina oblikuje melodijo, ker ima vsak ton trajanje ta pa je nerazdružljiv z ritmom. Podobno se dogaja z geometrijskimi liki, geometrijskimi telesi in arhitekturo prostora. Oblika določa prostor in prostor določa obliko. Prostor določa praznino in praznina določa prostor.
Prostor v odvisnosti do telesa ter naše domišljije je lahko okrasek, pokrivalo ali hiša. Raziskovali bomo kako iz prazne površine papirja ustvarimo obliko, to pa z rezanjem in prepogibanjem brez ostanka lahko oblikujemo v pomenski prostor: okrasni ali uporabni predmet, prostor v prostoru, morda celo scenografijo.
RAMPA LAB : DIY prostorska navigacija
Na delavnici bodo udeleženci poskušali na drugačne načine doživljati in razumeti prostor. Iz preprostih elektronskih komponent bodo izdelali napravo, ki bo človeška čutila nadgradila s sposobnostmi sonarja. Pri tem bodo usvojili osnove Arduina ter s pomočjo izdelane naprave poskusili navigirati po poligonu z ovirami.
ZAVOD 404: Micro: biti
Micro:biti so majhni programabilni mikrokrmilniki, ki jih lahko kodiramo preko grafičnega vmesnika. Spoznali se bomo z osnovami programerskega mišljenja, spoznali nekaj osnovnih ukazov, nato pa poskusili sprogramirati čim več zabavnih izzivov. Za udeležbo na delavnici ni potrebno predznanje.