Nagrajenci 21. Otroškega festivala gledaliških sanj
Na zaključni prireditvi 21. Otroškega festivala gledaliških sanj so bile podeljene nagrade, priznanja in Sanjki najbolj izstopajočim osnovnošolskim skupinam ter posameznikom.
STROKOVNA ŽIRIJA JE MED NASTOPAJOČIMI IZBRALA NAJBOLJ OBETAVNE IGRALCE:
ZOJA MLADENOVIĆ, iz predstave Sneguljčica, OŠ Riharda Jakopiča
obrazložitev: Vate bi se lahko gledala celo življenje.
AJDA MODER, iz predstave Sneguljčica, OŠ Riharda Jakopiča
obrazložitev: Težko je tako suvereno in nestereotipno stopit v vlogo tistih ta zlobnih likov, tebi je to uspelo z Veliko mero zrelosti in nepopustljivosti.
ALJAŽ MIHELIČ, iz predstave Miši v operni hiši, OŠ Sostro
obrazložitev: Ti si dokaz, da lahko z zelo malo besed in z zelo mirnim interpretacijskim tonom, napolnimo oder, ma kaj oder celo dvorano s svojo prezenco.
BRINA PEROVŠEK, iz predstave Miši v operni hiši, OŠ Sostro
obrazložitev: Igralsko telo, ki je prineslo največ občutka za atmosfero in napolnilo cel oder s čarovnijo.
JAKOB DRGLIN, iz predstave O kuri, ki je izmaknila pesem, OŠ Sostro
obrazložitev: Absolutno najbolj dodelana in do potankosti izpeljana vloga živali na celem festivalu.
ANGELIKA ČEBULJ, iz predstave Bozonkino maščevanje, OŠ Davorina Jenka Cerklje na Gorenjskem
obrazložitev: Ko se je treba postaviti ob bok svojim vrstnikom v vlogi učitelja, je to po navadi najbolj nehvaležna naloga. Ti si to izpeljala tako suvereno in zares, da smo se spraševali, kaj dela učiteljica na odru.
JULIJA MOŠKERC, iz predstave Pekarna Mišmaš, OŠ Božidarja Jakca
obrazložitev: Ne bi si želeli s tabo češenj zobat, bravo za pogum in dovršenost kreacije tvojega lika.
ZALA NOVLJAN, iz predstave Pika Nogavička, OŠ Louisa Adamiča in KD Teater Grosuplje
obrazložitev: Tvoja kreacija je bila najboljše izvedena in skreirana gibalna vloga na festivalu.
ELINA BATIC, iz predstave Štiri afne in Andrejka, OŠ Hinka Smrekarja
obrazložitev: Čudovito je videti, da se nisi ustrašila napornih čustvenih stanj in da si vztrajala v tem do konca.
GAJA DRAGOJEVIČ MALUS, iz predstave Smetnjak, OŠ Martina Krpana
obrazložitev: Uf, ko si se pojavila na odru je, kot rečemo v gledališkem žargonu kar špricalo od energije, prezence in artikuliranosti.
LUCIJA MARTA ANŽLOVAR, iz predstave Smetnjak, OŠ Martina Krpana
obrazložitev: Ob opazovanju tvoje kreacije je bilo zelo lepo in hrkati nenavedeno opazovati, tvojo sproščenost, nepretencioznost, lepoto odrskega življenja.
EVOLET KUMAR, iz predstave 1500 lajkov, OŠ NHR Hrastnik, POŠ Dol pri Hrastniku
obrazložitev: Tvoje odrsko bivanje, tvoja moč, tvoja sposobnost prehajanja iz enega v drugo stanje, tvoja prisotnost in tvoja sposobnost voditi in nositi celotno uprizoritev na svojem hrbtu, je bila preprosto navdihujoča.
NAJBOLJŠA PREDSTAVA PO IZBORU OTROŠKE ŽIRIJE
Nominiranci so:
1. DOŠ Dobrovnik, DiáXínpad , s predstavo Vivit Amor, pod mentorstvom Mihe Štampaha
2. OŠ Miška Kranjca, Gledališka skupina OŠ Miška Kranjca, s predstavo #PREŠER'N, pod mentorstvom Urške Klajn Marion in Brine Zoran
3. OŠ Tišina, gledališka skupina 1. razreda, s predstavo Kakšen čudovit travnik!, pod mentorstvom Heme Hanc in Nine Lovenjak
Zmagovalec je:
OŠ Miška Kranjca, Gledališka skupina OŠ Miška Kranjca, s predstavo #PREŠER'N, pod mentorstvom Urške Klajn Marion in Brine Zoran
Obrazložitev: Gledališka predstava #Prešer’n, OŠ Miška Kranjca nas je navdušila zaradi izvirne priredbe dogajanja v Prešernovih znanih pesmih, ki smo se jih obvezno morali naučiti v sklopu šole. Uprizorili so jih na humoren in inovativen način, ter jih spretno postavili v sedanjost. Igralci so vrhunsko odigrali svoje vloge. Oprema je bila zelo domišljena in izbira glasbe primerna predstavi. Posebej nam je bila všeč spretna zamenjava nekdanjega plesa med parom za skupno vožnji na električnem skiroju. V imenu otroške žirije se zahvaljujem gledališki ekipi OŠ Miška Kranjca in vsem, ki ste pripravili predstave in se opogumili ter jih uprizorili, da festival lahko živi.
POSEBNA NAGRADA MENTORICAMA
Hema Hanc in Nina Lovenjak za predstavo Kakšen čudovit travnik!
Obrazložitev: Načeloma, bi tako nagrado lahko podarili vsem mentoricam in mentorjem, ki z neizmerljivo skrbnostjo in posvečenostjo v tem ponorelem svetu mladim omogočate gledališko izkušnjo in jim odpirate vrata v imaginarni svet ter ustvarjate poligon za urjenje v življenje (ne glede na bodiči poklic) najbolj pomembnih prvin. Naj se vam na tem mestu iz srca zahvalim in priklonim do tal, saj vzgajate ljudi, ki bodo predvsem znali začutit in čeprav ne maram preveč te besede, ampak smo le v kapitalizmu, konzumirat umetnost. Vendar predstava Kako čudovit travnik nas je ganila. Pa ne zato, ker bi bila ali estetsko ali igralsko dovršena, ampak zato, ker se je skozi predstavo tako močno videl pedagoški proces, ki je otrokom omogočil, da so se opolnomočili, artikulirali in zelo resno in fokusirano opravljali odrske naloge. Evidentno je bilo, da v tej predstavi ni najbolj pomemben umetniški vtis, ampak je oder deloval kot orodje za ustvarjanje skupnosti, kot prostor za nezavedno stopanje izven svojih okvirjev in predvsem poligon za igranje. Kljub temu, da bi tema predstave hitro lahko postala moralistična, dvodimenzionalna in površinska, je mentoricama uspelo okoljsko tematiko in nek vsakodnevni problem tako spretno zapeljati, da je uprizoritev pogledno nosila veliko plasti sporočilnosti. In prepričana sem, da bodo vsi igralci te predstave za vedno vedeli, kaj vse so ali niso pripravljeni žrtvovati za voljo praktičnosti.
NAJBOLJŠA SCENA, KOSTUM, GLASBA
Nominiranci so:
1. OŠ Brezovica pri Ljubljani, Gledališče Petka, s predstavo Škrat Kuzma dobi nagrado, pod mentorstvom Marjete Leskovec
2. OŠ narodnega heroja Maksa Pečarja, Prva triada, s predstavo Palčič, pod mentorstvom Ane Ugrinovske Kapun
3. OŠ Riharda Jakopiča, Rihardovi dramci, s predstavo Sneguljčica, pod mentorstvom Katarine Pikovnik, Igorja Prešerna, Irene Drobež in Katarine Kunaver.
Zmagovalec je:
OŠ Riharda Jakopiča, Rihardovi dramci, s predstavo Sneguljčica, pod mentorstvom Katarine Pikovnik in Igorja Prešerna
Obrazložitev: Prazen oder, ta čudovita črnina, ki nam gledalcem, še posebej pa ustvarjalcem omogoči, da kot čarovnija zaživi pravljični svet. Vso estetiko predstave nosijo kostumi in rekviziti, ki so zelo domišljeno izdelani in premišljeni do vsake najmanjše podrobnosti. Najpomembneje pa je, da igralcem nudijo v prvi meri stik z vlogo, v katero vstopajo in hkrati nudijo prostor za pripovedovanje s pomočjo imaginacije. Na odru ni nič odvečnega, nič kar bi nosilo zgolj informacijo. Vse služi temu, da nas začara, popelje v nek nov, nepoznan svet…in to je tisto najlepše, da smo gledalci, kljub temu, da zgodo o Sneguljčici, poznamo, v pričujoči izvedbi, vedno znova presenečeni in v pričakovanju. Čestitke in hvala.
POSEBNA NAGRADA ŽIRIJE ZA NAJBOLJ IZVIRNO PREDSTAVO
Zmagovalec je:
DOŠ Dobrovnik, DiáXínpad , s predstavo Vivit Amor, pod mentorstvom Mihe Štampaha
Obrazložitev: Posebno omembo žirije in s tem tudi posebno nagrado podeljujemo predstavi, ki presega meje učilnice in občutka, da gledamo osnovnošolce, ki se spopadajo z odrom in gledališko umetnostjo. Vaša predstava sloni na zelo dobro premišljenem konceptu in se na kreativen način spopada z vsebinami, ki se vas resnično tičejo. Presežna je tudi v tem, da ne ostane na nivoju parodičnega, ampak nudi veliko perspektiv, pomislekov, prevpraševanj in s pomočjo humorja, satire in distance, omogoča gledalcem veliko asociativnih trenutkov in hkrati začara z vašo virtuoznostjo prehajanja iz lika v lik in zgodbe v zgodbo iz enega stanja v drugo. Vaša predanost in povezanost, navdušujeta, saj se ob gledanju čuti tudi proces nastajanja, ki nas opominja, kako vam je poleg predstave uspelo ozavestiti, da ima oder terapevtsko moč, da je to najbolj varen (čeprav najbolj javen) prostor soočiti se s svojimi težavami in da je gledališče medij, ki ponuja najbolj kreativno igrišče.
Zato vam, kot umetniška vodja Pionirskega teatra, gledališkega programa (za samozaposlene) Pionirskega doma, podarjam in omogočam, da vaša predstava zasije in spregovori v našem repertoarju. (Staša Prah)
NAJBOLJŠA PREDSTAVA I. IN II. TRIADE
Nominiranci so:
1. OŠ Sostro, dramska skupina, s predstavo O kuri, ki je izmaknila pesem, pod mentorstvom Slađane Đorđević in Mine Pogačar
2. OŠ Louisa Adamiča in KD Teater Grosuplje, Gledališče Hiška, s predstavo Pika Nogavička, pod mentorstvom Irene Žerdin
3. OŠ narodnega heroja Maksa Pečarja, Prva triada, s predstavo Palčič, pod mentorstvom Ane Ugrinovske Kapun
Zmagovalec je:
OŠ Sostro, dramska skupina, s predstavo O kuri, ki je izmaknila pesem, pod mentorstvom Slađane Đorđević in Mine Pogačar
Obrazložitev: Lepo je biti kokoš, na svetu lepšega ni…še lepše pa je biti član žirije na otroškem gledališkem festivalu in spremljati kako se vam kot skupini uspe na odru igrati, kreirati, improvizirati in predvsem uživati. Vaš minimalizem uprizoritvenih sredstev, omogoča, da zaživijo vaša telesa, da čutimo bitje vaših srčkov in da skupaj potujemo v neznano. Kljub temu, pa se v vaši rokah počutimo varno in navdihnjeno. Uprizoritvi, bi na trenutke lahko očitali minimalno površnost, dramaturško nedoslednost, nihajoč ritem, ampak veste, včasih je najboljše tisto kar si dovoli biti nepopolno. In to odkrito prizna. Hvala za svežino in igrivost, hvala za magičnost in ritualnost in hvala, da ste nepopolni, ampak vseeno popolnoma predani ter da oder in gledališko umetnost izkoriščate sebi v prid.
NAJBOLJŠA PREDSTAVA III. TRIADE
Nominiranci so:
1. Otroški kulturni center Beograd, Igralski studio otroškega kulturnega centra, s predstavo UPOR/BUNT, pod mentorstvom Tijane Kesić Stamenković in Daliborja Stojanovića
2. OŠ Davorina Jenka Cerklje na Gorenjskem, Carji gledališča, s predstavo Bozonkino maščevanje, pod mentorstvom Irene Jerovšek Vogrinc
3. OŠ Martina Krpana, Krpanovo gledališče – mlajši in starejši, s predstavo Smetnjak, pod mentorstvom Janje Lamovšek
Zmagovalec je:
OŠ Davorina Jenka Cerklje na Gorenjskem, Carji gledališča, s predstavo Bozonkino maščevanje, pod mentorstvom Irene Jerovšek Vogrinc
Obrazložitev: Uprizoritvi BOZONKINO MAŠČEVANJE je na letošnjem festivalu uspelo nekaj, kar v moji 17 letni zgodovini žiriranja, ni uspelo še nobeni skupini. Namreč spopadli so se z besedilom, ki je težko uprizorljivo, saj ima veliko elementov, ki jim ponavadi otroške gledališke skupine niso kos. Sprva gre za zgodbo s šolskega dvorišča, zgodbo o nasilju med vrstniki, potem pa še za znanstveno-fantastične prvine, ki vsem skupaj pomagajo ugotoviti kdo so in kako bi lahko bilo bolje, če bi se zmogli drug do drugega obnašati ljubeznivo in spoštljivo. Velikokrat se zgodi, ko najstniki igrajo najstnike, da na odru gledamo kričeče stereotipe, dvodimenzionalne osebnosti, ki še same ne vedo kaj pravzaprav hočejo. Skupini mladih pod vodstvom mentorice je uspelo, da smo po zgodbi potovali z najstnicami, ki so se zelo dobro zavedale izgovorjenih besed, svojih teles in uspele prepričati vse nas, da so vse, pa naj na prvo žogo izpadejo neprijetno, nasilno in prostaško, še kako krvave pod kožo in so zmogle odigrati tudi nežne, subtilne in globoke trenutke. Na drugi strani mladi, ki so se tokrat morali znajti v vlogah odraslih (učiteljev in staršev), so to odigrali zrelo in zelo prepričljivo, da smo se spraševali v publiki: Kaj dela učiteljica na odru? Saj one ne smejo igrat!
Priredba originalnega besedila, je bila dobro izpeljana, nič odvečnega niso videli. Scenografija skromna in zelo uporabna in kaj je najbolj pomembno, dekleta so cel čas s svojim odnosom do prostora in načinom bivanja v njem, dokazale da je par kubusov in detajlov dovolj, da se na odru zgodi vse od klopce na šolskem dvorišču pa do sobe za čistila.
Koncept uprizoritve omogoča gledalcu, da se popolnoma poveže z zgodbami najstnic, da uprizoritvi sledi v njenem fluidnem toku. Gledalec ima čas tudi za refleksijo in prostor za lastno imaginacijo, kar je ob besedilo o nasilju med vrstniki in znanstveni fantastiki še kako nujno in zaželeno.
Ta skupina in mentorica so dokaz, da če verjamemo vase, če vlagamo trud in delo, če se izobražujemo, poslušamo in nenazadnje sledimo svojim sanjam, bomo na koncu vedno nagrajeni.
Čestitamo!
Hvala ker sanjate z nami.