Angleščina otroci z disleksijo ali avtizmom

301,00 

Tečaj angleščine za otroke z avtizmom ali disleksijo predstavlja dodatek rednemu učenju angleškega jezika v šolah. Pouk poteka v majhni skupini, kjer se tempo obravnave snovi prilagaja potrebam tečajnikov.

Šifra izdelka: Skupina A-AV/Di
Starostna skupina: 11–14 let
Pedagog/inja: Monika Mihelič
Dan: Sreda
Ura: 16.00 – 17.00
Stopnja zahtevnosti: Začetna
Trajanje (ped. ur): 40
Lokacija: Pionirski dom
Soba: 3

Dodaj na seznam želja

Angleščina otroci z disleksijo ali avtizmom

V Pionirskem domu nudimo tudi jezikovni program Angleščina otroci z disleksijo ali avtizmom.

Angleščina otroci z disleksijo

Disleksija se pri začetnih bralcih najpogosteje kaže s težavami fonološkega in fonemskega zavedanja. Tako za mlajše kot starejše bralce so značilne težave na področju avtomatizacije branja ter bralnega razumevanja. Težave imajo z upoštevanjem pravopisnih pravil in s hitrostjo branja.  Problemi so z ortografskim kodiranjem, z zaporedji, delovnim spominom, hitrostjo pisanja in pisnega izražanja. Ob težavah vizualnega prostorskega zaznavanja in procesiranja simbolov so značilne tudi težave na področju časovne in prostorske orientacije. Ko je disleksija ugotovljena in opredeljena pri posameznem otroku, se ugotovijo tudi specifične težave (menjava črk b in d, a in o, ipd.), katere se potem pri preverjanjih in ocenjevanjih preprosto tolerira.

V rednih osnovnošolskih programih je poučevanje angleščine frontalno. Temelji na avditornem in vizualnem osveščanju, manj pa na izkustvenem. Večina otrok s primanjkljaji na posameznih področjih učenja (PPPU) tako zavrača branje in pisanje, saj od njih terjajo neverjetno mero osredotočenosti in energije. Zaradi slabe samopodobe in nesprejetosti se v okviru večje skupine ne želijo vključevati v delo in sodelovati pri aktivnostih na področju jezika.

Otroci z disleksijo imajo v večini izredno močno razvito vizualno področje. Pri poučevanju angleščine mora biti večji poudarek na t.i. sight words in učenju celostnih besed in ne razdelanih glasov. Pri učenju zapisa in prepisa morajo biti podobne črke različno obarvane, podobne besede pa predstavljene kot različne vizualne enote, z uporabo raznolikih fontov. Predvsem pa je ključno, da so otroci z disleksijo vključeni v manjše skupine, kjer se tipi nalog ponavljajo in imajo na voljo več časa. Program angleščina zotroci z disleksijo ali avtizmom poteka v varnem in spodbudnem okolju.

Didaktični pristop in gradiva

Frontalni pristop, v manjših skupinah do 8 otrok. Uporaba barvnega papirja, veliko vizualnih didaktičnih pripomočkov. Uporaba večje pisave, posebnih fontov. Gradiva, ki jih uporabljamo pri pouku, izberemo in prilagodimo tečajnikom. Kakovosten in prijeten potek pouka zagotavljamo tudi s tem, da se s starši pred vpisom pogovorimo o specifikah, željah in učnih potrebah njihovega otroka. Za bolj individualiziran tečaj pa nudimo tudi individualne ure, kjer se snov in hitrost usvajanja snovi povsem prilagodita posamezniku.

 

Angleščina otroci z avtizmom

Velika večina visoko funkcionalnih otrok z avtizmom (tj. brez duševne motnje) posega po angleščini kot primarnem jeziku. Prva izbira je zaradi večje razdelanosti in po njihovih besedah, smiselnosti jezika. Ker je angleščina tudi primarni jezik tehnologije, jih večina lažje funkcionira v angleščini kot v slovenščini. Kar pa otrokom z avtistično motnjo primanjkuje, je predvsem socializacija in pa večanje življenjskih izkušenj. Angleščina je njihovo močno področje, vendar je v osnovni šoli ni veliko, vsi ostali predmeti pa so v slovenščini – kar pomeni, da potrebujejo dodatne možnosti za krepitev svojega močnega področja. Večina otrok z avtizmom težje razume čustva in naravo odnosov med ljudmi, saj so bolj logično podkovani, zato se velikokrat vprašajo, kaj imajo oni od tega, da znajo angleško. Tukaj so priprave na Cambridge izpite izredno dobra motivacija.

Večina jih je zelo dobra pri angleščini na govornem področju, ne marajo pa prepisovanja ali zapisovanja s table, saj želijo biti originalni. Program angleščina za otroke z disleksijo ali avtizmom je zasnovan na spodbujanju kreativnosti in razvijanju kritičnega mišljenja učencev, kar jim zna biti bolj pisano na kožo. Starši otrok z motnjo avtističnega spektra velikokrat doživljajo stisko glede obšolskih dejavnosti, saj preprosto ne upajo spustiti otrok v nekontrolirano okolje. Ko otrok z avtizmom doživi stisko, se ta hitro sprevrže v jezo, tesnobo, kričanje ali katerokoli obliko vedenjskega izpada. Ker so otroci z avtizmom izredno egocentrično naravnani, bi bil »ne tradicionalen« pouk v manjši skupini idealna priložnost za krepitev socialnih sposobnosti.

Didaktični pristop

Jasna struktura ure, po možnosti tudi razdelan slikovni urnik. Poudarek na uporabi jezika, na komunikaciji, socializaciji in čustvenem opismenjevanju. Poudarek tudi na vključevanju otrok pri izvedbi ure (Lesson of choice, ipd.) z namenom razvijanja interesov in medsebojnega sodelovanja.